نحوه باتری سایزینگ یو پی اس(BATTERY SIZING)

در این مقاله می خواهیم به اختصار و ساده نحوه باتری سایزینگ و انتخاب ظرفیت باتری را آموزش دهیم

مراحل باتری سایزینگ:

1- توان یو پی اس را مشخص می نمایم. یعنی با توجه به میزان مصرف کننده ها و جمع بار مصرفی توان یو پی اس را مشخص می نماییم.مثلا یو پی اس 3KVA

2- توان واقعی مصرف را مشخص نماییم. لازم به توضیح است این توان با توان یو پی اس متفاوت بوده و مضرفبی از آن می باشد. در صورتی که توان واقعی را نمی دانیم میتوان از قانون نانشوته ای که حداکثر توان متحمل به دستگاه 70% توان یو پی اس می باشد.مثلا یو پی اس 3KVA حداکثر توان 2.1KVA را در حالت معمول توان تحمل دارد

3- المانی که با آن نیاز مبرم داریم ولتاژ دی سی دستگاه یوپی اس مورد انتخاب می باشد. این ولتاژ در حقیقت تعداد باتری که باید به دستگاه متصل می شود را معین میکند.مثلا اگر یو پی اس72VDC است تعداد 6 عدد باتری 12Vرا باید به آن متصل نمود. این تعداد باتری در اکثر یو پی اس ها ثابت می باشد.

4- حال با توجه به فرمول زیر مقدار جریان دشارژر باتری را بدست می آوریم.

(A=W/(VDC*0.9

W: توان مصرفی واقعی در بند 2

VDC: ولتاژ باتری در بند 3َ

A: جریان دشارژر باتری

5- حال با توجه به جریان به دست آمده میزان جریان در نمودار زیر قرار می دهیم و بر اساس میزان برق دهی مورد نیاز در نمودار عمودی و طلاقی آن با جریان ظرفیت باتری را بدست می آوریم.

در صورت هر گونه سوال با کارشناسان ما از طریق شماره تلفن زیر در نرم افزار واتساپ مطرح و یا شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

مجموعه فرپو انرژی در زمینه ی  فروش یو پی اس، یو پی اس اصفهان، یو پی اس ترانس بیس، باتری سیلد اسید، باتری یو پی اس، یو پی اس تک فاز، یو پی اس سه فاز، استابلایز سه فاز با سال ها تجربه ارائه دهنده بهترین محصولات و مشاوره ها برای داشتن خدمات بهتر برای شما عزیزان می باشد.

Mobile:+98 990044 9498

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *