دلایل استفاده از یو پی اس چیست؟

یو پی اس ها برای جلوگیری از انتقال مشکلات برق شهر به مصرف کننده طراحی و ساخته می شوند.

 

مشکلات موجود در برق شهر:

  • قطع برق شهر (Power Failer):در صورت قطع برق با استفاده از باتری تا زمانی که انرژی ذخیره شده در آن اجازه می دهد، توان مصرفی تجهیزات را فراهم آورد.

 

  • کاهش ناگهانی ولتاژ (Power Sag): این پدیده معمولا بر اثر راه اندازی بارهای الکترو موتور در شبکه برق به وجود آمده و باعث خطی عملکرد، Crash کردن، Reset شدن سیستم های کامپیوتری و یا قفل کردن صفحه کلید می شود، در صورت بروز چنین پدیده ای در شبکخ برق، یوپی اس به لحظه ای عمل کرده و توان مصرفی تجهیزات را از باتری تامین می کند و پس از رفع اشکال در برق شهر ، به وضعیت عادی برمی گردد.

 

  • افت طولانی ولتاژ (Onder Voltage): در صورت بروز چنین مشکلی، عملکرد یوپی اس مشابه حالت قطع برق می باشد. در ضمن می توان برای رفع این نقصان از استابیلایزر (تثبیت کننده ولتاژ) استفاده نمود که کاهش ولتاژ را جبران نماید و مصرف کننده هایی که حتی به یوپی اس متصل نیستند را تحت پوشش قرار می دهد.

 

  • افزایش شدید ولتاژ (Spike): این پدیده در اثر رعد و برق به وجود می آید و در اثر آن ممکن است که ولتاژ به صورت ناگهانی تا چندین برابر ولتاژ نامی شبکه بالا رود. معمولا در یوپی اس ها، مدارهای حفاظتی قرار داده می شود که انرژی موجود ناشی از این افزایش ولتاژ را حذف کرده تا از اعمال آن به تجهیزات جلوگیری شود.

 

  • افزایش ناگهانی ولتاژ (Surge) در اثر عمل سوئیچینگ در شبکه برق و تعمیرات و مشکلاتی که ممکن است از تولید و یا توزیع برق در شبکه بجود آید

 

  • افزایش طولانی ولتاژ (Over Voltage):اگر این افزایش ولتاژ مدت زیادی ادامه داشته باشد ممکن است به بعضی از قطعات حساس سیستم های سخت افزاری آسیب وارد نماید. در این وضعیت یوپی اس تامین کننده برق مصرف کننده ها خواهد بود و از اتصال برق شهر به مصرف کننده ها جلوگیری به عمل می آورد، در ضمن استفاده از استابیلایزر معمول ترین روش برای رفع این معضل است.

 

  • نویز (Noise): معمولا در شبکه برق مصرف کننده هایی نظیر اجاق ها مایکروویو وجود دارند که باعث ایجاد نویز و تداخل الکترومغناطیسی در خطوط برق شهر می شود. برای پیشگیری از این مشکل در یوپی اس ها بخشی به نام فیلتر در نظر گرفته می شود تا اثرات ناشی از نویز و تداخل آن تا حد زیادی کاهش دهد.

 

  • هارمونیک (Harmonic Distortion) در محیط های صنعتی به واسعه تجهیز موتوری و دستگاه های صنعتی هارمونیکی های در شبکه برق وجود دارد و یوپی اس های انلاین امکان جلوگیری و انتقال آن به مصرف کننده را دارند

 

  • تغییرات فرکانس (Frequency Variation) تغییرات فرکانس در محیط های صنعتی و مکان هایی که دیزل ژنراتور برق را تایمن میکنند بعضا وجود داشته و یوپی اس با توجه به میتوانند تا محدوده ای از تغییرات مجاز ولتاژ در ورودی را تصحیح نمایید

تغییرات فرکانس

سخن پایانی

مجموعه فرپو انرژی در زمینه ی  فروش یو پی اس، یو پی اس اصفهان، یو پی اس ترانس بیس، باتری سیلد اسید، باتری یو پی اس، یو پی اس تک فاز، یو پی اس سه فاز، استابلایز سه فاز با سال ها تجربه ارائه دهنده بهترین محصولات و مشاوره ها برای داشتن خدمات بهتر برای شما عزیزان می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *