تفاوت نول و ارت

برای آن که بتوانیم یک وسیله برقی را روشن کنیم باید وسیله را در یک مدار که درآن دو نقطه با یکدیگر دارای اختلاف پتانسیل الکتریکی باشند قرار دهیم. برای روشن کردن یک چراغ می توانیم آن را بین دو قطب یک باتری قرار دهیم (چرا که این دو قطب با یکدیگر اختلاف پتانسیل دارند).

  • سیم فاز: حامل بار الکتریکی است و به محض تماس با اجزای رسانا بار الکتریکی خود را به آن ها منتقل می کند، به همین خاطر به فاز، سیم حامل جریان هم میگیوند. برق سه فاز شامل سه سیم برق داراست. هر سه این سیم ها برق دار و مشابه هم اند اما ولتاژ آنها با هم اختلاف فاز و با هم اختلاف پتانسیل دارند. این بدان معناست که اگردو سیم از سه فاز را به دو سر یک وسیله وصل کنیم آن وسیله روشن می شود. موتور سه فاز به همین روش کار می کند. در حقیقت سیسم سه فاز شامل چهار سیم شامل سه فاز و یک سیم سومی به نام نول است که هر کدام از فاز ها نسبت به هم دارای اختلاف پتانسیل 380 ولت و هر فاز نسبت به سیم نول دارای اختلاف پتانسیل 220 ولت است .
  • سیم نول: این سیسم در حقیقت حامل جریان نبوده و هیچ خطری برای مردم نداشته و می توان بدون برق گرفتگی آن را لمس نمود. جریان الکتریکی تا زمانی که مسیر برگشت به منبع نداشته و مسیر بسته نشود، برقرار نمی شود.
  • سیم ارت:  دستگاه های الکتریکی دارای بدنه فلزی می باشند. از آنجاکه فلزات رسانای جریان برق هستند و احتمال خطر برق دار شدن آنها وجود دارد. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و برق گرفتگی از سیستم ارت در ساختمان و کارخانجات و تجهیزات دارای بدنه فلزی، استفاده می شود.

تفاوت نول و ارت در چیست؟

اگر به هر دلیلی برق دستگاه با بدنه تماس پیدا کند فیوز قطع می کند، زیرا سیم ارت با مقاومت صفر همه ی جریان ورودی را به زمین منتقل می کند یعنی جریان شدیدی از فیوز عبور کرده و فیوز مدار را قطع میکند
بنابراین نول و ارت شباهت هایی دارند به این معنا که اگر فاز را مستقیم به نول و یا ارت وصل کنیم باز هم فیوز پریده و جریان را قطع میکند.

httpss://www.instagram.com/farpooenergy/

https://Telegram.me/farpooenergy

سخن پایانی

مجموعه فرپو انرژی در زمینه ی  فروش یو پی اس، یو پی اس اصفهان، یو پی اس ترانس بیس، باتری سیلد اسید، باتری یو پی اس، یو پی اس تک فاز، یو پی اس سه فاز، استابلایز سه فاز با سال ها تجربه ارائه دهنده بهترین محصولات و مشاوره ها برای داشتن خدمات بهتر برای شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *